Back to top

Μίλτος Μανέτας

miltosmanetas

Ζωγράφος / εννοιολογικός καλλιτέχνης / θεωρητικός

Το έργο του διερευνά την αναπαράσταση και την αισθητική στην κοινωνία της πληροφορίας

  • Ζει στην Μπογκοτά, Κολομβία
  • 1964
Miltos Manetas, Untitled (hand with cables), 1998, 6th Athens Biennale 2018 ANTI, photo by Nysos Vasilopoulos
Miltos Manetas, Cables (Togetherness), 2009, 6th Athens Biennale 2018 ANTI, photo by Nysos Vasilopoulos

Καλώδια III (1997), Άτιτλο (χέρι με καλώδια) (1998), Καλώδια (Togetherness) (2009)

Ο Μίλτος Μανέτας είναι πρωτοπόρος για τον τρόπο που επαναπροσεγγίζει τον ρόλο της τέχνης την εποχή του διαδικτύου. Ήδη από τη δεκαετία του ’90, ο Nicolas Bourriaud τον είχε τοποθετήσει στο πάνθεον της σχεσιακής αισθητικής. Ο Μανέτας συνέχισε να πειραματίζεται με νέες σχεσιακότητες, συλλογικές στρατηγικές και δυνατότητες για πολιτισμική ετεροδοξία μετά την λειτουργία του Παγκόσμιου Ιστού. Μελέτησε την κοινή χρήση (shared agency) σε καινοτόμα online βιντεοπαιχνίδια, όπως το DOOM (1993). Το 2000, ο Μανέτας ίδρυσε το NEEN, το κίνημα Name for Art. Ανέθεσε στη Lexicon να κατοχυρώσει την πνευματική ιδιοκτησία αυτού του καρκινικού ονόματος, υποδεικνύοντας έναν νέο, σύγχρονο ορίζοντα για τη βασισμένη στο διαδίκτυο πρακτική. Μαζί με την Mai Ueda, ο Μανέτας οργάνωσε τον χώρο Electronic Orphanage στην China Town του Λος Άντζελες και λάνσαρε το WhitneyBiennial.com, μια στρατηγική πρωτοβουλία εναντίωσης στον ορισμό της Whitney Biennale για τη διαδικτυακή τέχνη (Net Art), κυκλοφορώντας παράλληλα NEEN εναλλακτικές μέσω αυτού του μη κατοχυρωμένου ακόμα web domain. Το έργο του Μανέτα προβλέπει την μετα-διαδικτυακή εποχή, εστιάζοντας στον διφορούμενο χαρακτήρα της διαδικτυακής παραγωγής: νέοι τρόποι αφήγησης διαπλέκονται με τον εμπορικό σχεδιασμό και τις επιχειρηματικές στρατηγικές. Στην AB6, οι εμβληματικοί πίνακες του Μανέτα επανοπτικοποιούν το ψηφιακό. Το κεντρικό κτήριο της AB6 ήταν ο χώρος εργασίας των γονιών του.

 

#internet #painting #digitalpoetics #post-internet #storytelling

 


φωτογραφίες: Νύσος Βασιλόπουλος, 6η Μπιενάλε της Αθήνας 2018 ΑΝΤΙ

Cables ΙΙΙ, 1997
Λάδι σε καμβά, 152,5 × 183 εκ.
Παραχώρηση της Μάτας Μεταξά

Untitled (hand with cables), 1998
Λάδι σε καμβά, 130 × 163 εκ.
Παραχώρηση της Αίθουσας Τέχνης Ρεβέκκας Καμχή

Cables (Togetherness), 2009
Λάδι σε καμβά, 300 × 200 εκ.
Παραχώρηση του καλλιτέχνη και του Μακεδονικού Μουσείου Σύγχρονης Τέχνης