Back to top

Πρόγραμμα

Η 6η Μπιενάλε της Αθήνας ΑΝΤΙ έχει σχεδιάσει ένα πλούσιο πρόγραμμα με περφόρμανς, ομιλίες, προβολές κ.ά. κατά τη διάρκεια ολόκληρης της έκθεσης. Για περισσότερες πληροφορίες συμβουλευτείτε το εβδομαδιαίο πρόγραμμα.

Week 4
19 — 25 Nov
Πέμ 22 Νοε 2018
20:00 - 21:35
Προβολή
Η Ανταρσία της Κόκκινης Μαρίας, 2011

Esperia Palace, KINO, 1ος όροφος

Σε μια πόλη, με μουσική heavy metal να στοιχειώνει τους ήρωες και τη φωνή της Μαρίας Κάλλας να ακούγεται, ένας ηλικιωμένος άνδρας, πρώην τρομοκράτης, που ντύνεται σαν γυναίκα, η «κόκκινη Μαρία», κρύβεται σαν πόρνη και καλλιτέχνης, χορεύοντας στους δρόμους για τους περαστικούς που του δίνουν χρήματα. Γνωρίζει ένα νεαρό αγόρι, που ζει σαν χαμίνι. Το αγόρι, που είναι αλκοολικό, ακούει τη φωνή της Μαρίας Κάλλας και μιλάει με τη νεκρή ντίβα, με τη μητέρα που νοσταλγεί. Η «κόκκινη Μαρία» σώζει το αγόρι. Για να επιβιώσουν, εισβάλλουν σε καφενεία, δίνουν παραστάσεις που μιλάνε για έναν νέο, πολιτικό Θεό, για το πολιτικό λάθος του Θεού, για το τέλος της ιδεολογίας. Η «κόκκινη Μαρία» διδάσκει στο αγόρι πώς να επιβιώνει. Μαζί γίνονται ο μάγος της φυλής, ο δια Χριστόν σαλός, ο επαναστάτης.

 

Φιλμ, 95'
Παραχώρηση της Minus Pictures Films
*Μόνο στα ελληνικά

Week 4
19 — 25 Nov
Παρ 23 Νοε 2018
20:00 - 20:35
Προβολή
Whispering Pines 10, 2018

Esperia Palace, KINO, 1ος όροφος

Ο ονειρικός κόσμος της Shana Moulton κατοικείται από τη Cynthia, το alter ego της. Η Cynthia είναι μια ψυχεδελική κυρία, μια χαρούμενη προσωποποίηση της τάσης για φυγή, του κυνηγιού της προσωπικής ολοκλήρωσης και ευτυχίας, της υπόσχεσης της αυτο-θεραπείας και της πνευματικής βελτίωσης. Εναλλακτικές θεραπείες, ιερά αγάλματα και κρύσταλλοι, μυστικά περάσματα μέσα από έπιπλα υπνοδωματίου συγκροτούν τον παραισθησιογόνο χώρο της Cynthia. Η σειρά Whispering Pines 10 ακολουθεί την αναζήτηση της πρωταγωνίστριας για υγεία και απόλυτη ευτυχία μέσα από καταναλωτικά προϊόντα εντός του εικονικού σπιτιού της, δημιουργώντας κωμικές, στοχαστικές και σουρεαλιστικές καταστάσεις. Τα καθημερινά αντικείμενα που κατέχει η Cynthia λειτουργούν ως πύλη για το υπερδραστήριο υποσυνείδητό της, όπου παραισθητικές σεκάνς εξερευνούν τη φύση των υλικών και πνευματικών προβληματισμών στη σύγχρονη κουλτούρα.

 

Βίντεο, 35′

Παραχώρηση της καλλιτέχνιδος

Παρ 23 Νοε 2018
20:40 - 21:30
Προβολή
The Art of Eating, 2017

Κρεμασμένα κουφάρια προβάτων, γουρούνια που σκούζουν, αλυσίδες, πιτσιλιές από ψεύτικο αίμα, μέικ-απ στο στυλ των Kiss, ψηλά τακούνια, φετίχ και τελετουργικές επικλήσεις σε Mardi Gras/B-movie σκηνικά, που δείχνουν μια ξανθιά να σπαράζει μαρτυρικά. Η Actually είναι ένας χαρακτήρας γεννημένος μέσα από το ερωτικο-τρομακτικό κωμικό sci-fi είδος. Το The Art of Eating ακολουθεί τη διαδρομή μιας «πεινασμένης» κατοίκου του Los Angeles, που έχει κακοποιηθεί ψυχολογικά από την πατριαρχική κανονικότητα, την εξάρτηση από τα κοινωνικά δίκτυα, τις προκαταλήψεις και τα στερεότυπα. Η πρωταγωνίστρια πηγαίνει να φροντίσει τον αγαπημένο της και οδηγείται στην εκπόρνευση και την προδοσία του εαυτού της για να βοηθήσει τον εραστή της να γίνει κάτι άλλο από αυτό που είναι. Η ταινία είναι ένας στοχασμός της γυναικείας κατάστασης-μια θολή, διαταραχή μετατραυματικού στρες πρόθυμη να υποταχθεί. Μπορεί να δραπετεύσει; 
 

φιλμ, 51'
Παραχώρηση της καλλιτέχνιδος
*Με ελληνικούς υπότιτλους

Week 4
19 — 25 Nov
Σάβ 24 Νοε 2018
19:00
Περφόρμανς-διάλεξη
Long Take, 2018

Esperia Palace, KINO, 1ος όροφος

Οι Metahaven σε αυτή την ομιλία υποστηρίζουν πως πρέπει να υπερβούμε την κουλτούρα των meme για να κατανοήσουμε τις σύγχρονες σύνθετες πολιτικές πραγματικότητες. Υποστηρίζουμε την επανεξέταση της κινηματογραφικής μακράς λήψης ως έναν τρόπο να ρίξουμε φως στη φύση της αλήθειας. Ο Claude Lanzmann (1925-2018) θεωρούσε ότι «τέχνη και ηθική είναι πανομοιότυπες», μία πεποίθηση που μοιραζόταν με τον Leo Tolstoy, την οποία υποστήριζε παρόμοια στο μανιφέστο του What is Art? (1987). Η ταινία του Shoah, ένα κινηματογραφικό έργο εννέα ωρών για το Ολοκαύτωμα, που γυρίστηκε σε διάστημα έντεκα χρόνων από τα 70s έως τα 80s, περιέχει μία ερευνητική μέθοδο συναφή με το σήμερα. Πράγματι, «η αλαζονεία, ο ναρκισσισμός και η μεγαλομανία του Lanzmann, καθώς επίσης η μισαλλοδοξία και η περιφρόνησή του προς τους κριτικούς ήταν διαβόητες, όπως και το πάθος του για ζωή», όπως πρόσφατα έγραψε ο Enzo Traverso. Παρόλα αυτά, το Shoah περιέχει μια βαθιά γνώση του κινηματογραφικού μέσου και μία διάσταση σχετική με τον χρόνο που φαίνεται αντιθετική με τη σημερινή διαδικτυακή πραγματικότητα –με την συνεχή χρήση των memes και άλλων εύκολα επαναλήψιμων και μιμήσιμων μοτίβων. Όπως ισχυρίζεται ο Traverso, «η ιστορική πληγή του μαζικού αφανισμού σταματάει να εμφανίζεται ως μία αφηρημένη, μη κατανοητή κατηγορία και να μετατρέπεται σε ένα απτό τραύμα που το βιώνουν πραγματικοί άνθρωποι με το σώμα και την ψυχή τους», υποστηρίζοντας ότι το Shoah διαθέτει «την κατάσταση ενός αυθεντικού γεγονότος». 

 

Το έργο των Metahaven αποτελείται από παραγωγή ταινιών, κειμένων, ντιζάιν, εγκαταστάσεις και ενοποιείται εννοιολογικά από το ενδιαφέρον για την ποίηση, την αφήγηση, τις ψηφιακές υπερδομές και την προπαγάνδα. Οι ταινίες των Metahaven περιλαμβάνουν τα The Sprawl (Propaganda about Propaganda) (2015), Information Skies (2016), Possessed (2018), με τον Rob Schroder, Hometown (2018) και Eurasia (Questions on Happiness) (2018). Οι δημοσιεύσεις τους περιλαμβάνουν τα Digital Tarkovsky (2018), PSYOP (2018), Black Transparency (2015) και Uncorporate Identity (2010). Το έργο τους προβάλλεται, δημοσιεύεται και παρουσιάζεται σε εκθέσεις παγκοσμίως. 

Week 4
19 — 25 Nov
Κυρ 25 Νοε 2018
18:00 - 19:00
Performance
Amusementorium, 2018

Κτήριο ΤΤΤ, 4ος όροφος, δωμάτιο 403

Το θέατρο σκιών έχει μακρά παράδοση στην Ελλάδα και την Ανατολή. Ο Καραγκιόζης, ο λαϊκός ήρωας, ενσαρκώνει το Αρχέτυπο του Καθημερινού Ανθρώπου, κάπως αφελής, κάπως κατεργάρης, φτωχός και ταλαιπωρημένος, προσπαθεί να επιβιώσει παρά τις δυσκολίες, χρησιμοποιώντας τη λαϊκή σοφία και πολλή τύχη. Στο θέατρο σκιών του Αγγελόπουλου, ένας συμφυρμός πολιτικών, προσωπικοτήτων των ΜΜΕ, υπερηρώων και κινηματογραφικών χαρακτήρων συναγωνίζονται σε μια φανταστική αρένα: από τον Ντόναλντ Τραμπ και τον Σλαβόι Ζίζεκ, μέχρι τον Ρόκι και την Μαρίνα Αμπράμοβιτς. Στοιχηματίστε ποιος είναι ο νικητής. 

Κυρ 25 Νοε 2018
19:30 - 20:30
Performance
Amusementorium, 2018

Κτήριο ΤΤΤ, 4ος όροφος, δωμάτιο 403

Το θέατρο σκιών έχει μακρά παράδοση στην Ελλάδα και την Ανατολή. Ο Καραγκιόζης, ο λαϊκός ήρωας, ενσαρκώνει το Αρχέτυπο του Καθημερινού Ανθρώπου, κάπως αφελής, κάπως κατεργάρης, φτωχός και ταλαιπωρημένος, προσπαθεί να επιβιώσει παρά τις δυσκολίες, χρησιμοποιώντας τη λαϊκή σοφία και πολλή τύχη. Στο θέατρο σκιών του Αγγελόπουλου, ένας συμφυρμός πολιτικών, προσωπικοτήτων των ΜΜΕ, υπερηρώων και κινηματογραφικών χαρακτήρων συναγωνίζονται σε μια φανταστική αρένα: από τον Ντόναλντ Τραμπ και τον Σλαβόι Ζίζεκ, μέχρι τον Ρόκι και την Μαρίνα Αμπράμοβιτς. Στοιχηματίστε ποιος είναι ο νικητής.