Back to top

Monira Al Qadiri

moniraism

Καλλιτέχνις / PhD στην τέχνη των inter-media

Ενδιαφέρεται για τις αντισυμβατικές ιδιότητες φύλου, τις πετρο-κουλτούρες και το ενδεχόμενο μέλλον τους

Monira Al Qadiri, The Craft, 2017, 6th Athens Biennale 2018 ANTI, photo by Nysos Vasilopoulos
Monira Al Qadiri, The End, 2017, 6th Athens Biennale 2018 ANTI, photo by Nysos Vasilopoulos

The Craft (2017), The End (2017)

Η Monira Al Qadiri ανασύρει τις ψυχολογικές διακυμάνσεις της μεταπολεμικής εξάπλωσης της αμερικανικής ποπ κουλτούρας στον αραβικό κόσμο, ένα τοπίο που κάποτε ήταν παραγεμισμένο από την Americana και τα μυριάδες προϊόντα της. Στο The Craft, η Al Qadiri ανασυνθέτει το αρχετυπικό σκηνικό ενός αμερικανικού μικροεστιατορίου, για να μεταδώσει στον επισκέπτη την αγωνία που αποπνέουν τα τυποποιημένα περιβάλλοντα. Στην οθόνη που υπάρχει στο μικροεστιατόριο, προβάλλεται μια ταινία που περιστρέφεται γύρω από παιδιάστικες φαντασιώσεις για παράξενα γεγονότα που συνέβησαν στην οικογένεια της ίδιας της Al Qadiri. Η παρανοϊκή ενατένιση της πραγματικότητας κυριαρχεί, καθώς η Al Qadiri υπαινίσσεται ότι η πρεσβεία του Κουβέιτ στη Σενεγάλη—o χώρος εργασίας του πατέρα της—ήταν στην πραγματικότητα ένα εξωγήινο διαστημόπλοιο, στοιχείο της μεγάλης συνωμοσίας της παγκόσμιας διπλωματίας. Εδώ, ο πόλεμος του 1990, τον οποίο βίωσε η Monira, μεταμορφώνεται κάπως, σε εισβολή εξωγήινων. Όμως, τελικά, η συνωμοσία αποτυγχάνει. Το αερόπλοιο συγκαλύπτεται από τα φώτα της πόλης. Στο The End, ο αμερικανοτραφής «εκμοντερνισμός» του Κουβέιτ της δεκαετίας του ’60 κι έπειτα, φαίνεται ότι έκλεισε τον κύκλο του: ένα χάμπουργκερ αιωρείται μέσα στο στομάχι.

 

#larp #zhala #play #telenovela #live #performance #pop #asthearena #jaktenpåur #squarerootofall


φωτογραφίες: Νύσος Βασιλόπουλος, 6η Μπιενάλε της Αθήνας 2018 ΑΝΤΙ

The Craft, 2017
Βίντεο-εγκατάσταση, 16′
The End (Το Τέλος), 2017
Αιωρούμενο γλυπτό, ήχος
Παραχώρηση της καλλιτέχνιδος